Revues scientifiques

McGill Journal of Education / Revue des sciences de l'éducation de McGill, 42(2) 2007

SCHOLARLY EXCHANGE Journal Help User
Username
Password
Remember me
Language English Français (Canada) Journal Content Search
All Authors Title Abstract Index terms Full Text

Browse Font Size     Information Home > Archives > Vol 42, No 2 (2007) Vol 42, No 2 (2007) Special issue
Encouraging dialogue around the teaching and learning of evolution Table of Contents Editorial / Éditorial
AN EFFORT TO ENCOURAGE DIALOGUE AROUND THE TEACHING AND LEARNING OF EVOLUTION / UN EFFORT POUR ENCOURAGER LE DIALOGUE QUANT À L'ENSEIGNEMENT ET L'APPRENTISSAGE DE L'ÉVOLUTION PDF
Jason R. Wiles, Anila Asghar
Articles / Les articles
WHAT ARE STUDENTS TAUGHT ABOUT EVOLUTION? / QU'ENSEIGNE-T-ON AUX ÉTUDIANTS À PROPOS DE L'ÉVOLUTION ? Abstract PDF
Randy Moore
CANADIAN PRE-SERVICE ELEMENTARY TEACHERS’ CONCEPTIONS OF BIOLOGICAL EVOLUTION AND EVOLUTION EDUCATION / CONCEPTIONS DES FUTURS ENSEIGNANTS CANADIENS À L’ÉLÉMENTAIRE SUR L’ÉVOLUTION BIOLOGIQUE ET L’ENSEIGNEMENT DE L’ÉVOLUTION Abstract PDF
Anila Asghar, Jason R. Wiles, Brian Alters
LEARNING EVOLUTION AND THE NATURE OF SCIENCE USING EVOLUTIONARY COMPUTING AND ARTIFICIAL LIFE / APPRENDRE L’ÉVOLUTION ET LA NATURE DES SCIENCES AU MOYEN DU CALCUL ÉVOLUTIONNISTE ET DE LA VIE ARTIFICIELLE Abstract PDF
Robert T. Pennock
BUILDING AN UNDERSTANDING OF EVOLUTION: AN ONLINE RESOURCE FOR TEACHING AND LEARNING / DÉVELOPPER UNE COMPRÉHENSION DE L’ÉVOLUTION : UNE RESSOURCE EN LIGNE POUR L’ENSEIGNEMENT ET L’APPRENTISSAGE Abstract PDF
Judy Scotchmoor, Anastasia Thanukos
UNDERSTANDING EVOLUTIONARY CHANGE WITHIN THE FRAMEWORK OF GEOLOGICAL TIME / COMPRENDRE LE CHANGEMENT ÉVOLUTIF AU SEIN DE LA STRUCTURE DU TEMPS GÉOLOGIQUE Abstract PDF
Jeff Dodick
WHAT'S WRONG WITH THE "TEACH THE CONTROVERSY" SLOGAN? / EN QUOI LE SLOGAN « ENSEIGNER LA CONTROVERSE » POSE T'IL LE PROBLÈME ? Abstract PDF
Eugenie C. Scott
Opinion
TEACHING EVOLUTION EFFECTIVELY: A CENTRAL DILEMMA AND ALTERNATIVE STRATEGIES / ENSEIGNER EFFICACEMENT L’ÉVOLUTION : UN DILEMME CENTRAL ET STRATÉGIES PARALLÈLES Abstract PDF
Craig E. Nelson
THE EVOLUTION-CREATION WARS: WHY TEACHING MORE SCIENCE JUST IS NOT ENOUGH / LA DISCORDE ÉVOLUTION-CRÉATIONNISME : POURQUOI UN ENSEIGNEMENT ACCRU DES SCIENCES NE SUFFIT PAS Abstract PDF
Massimo Pigliucci
Book Reviews / Critiques de livres
TEACHING BIOLOGICAL EVOLUTION IN HIGHER EDUCATION: METHODOLOGICAL, RELIGIOUS, AND NONRELIGIOUS ISSUES (By: Brian Alters) PDF
Reviewed by: Glenn Branch
THE PLAUSIBILITY OF LIFE: RESOLVING DARWIN'S DILEMMA (By: Marc W. Kirschner & John C. Gerhardt) PDF
Reviewed by: Andrew J. Petto
http://mje.mcgill.ca/issue/view/54