SCHOLARLY EXCHANGE Journal Help User
Username |
|
Password |
|
Remember me |
|
Language English Français (Canada) Journal Content Search
|
All Authors Title Abstract Index terms Full Text |
|
Browse
Font Size
Information
Home >
Archives >
Vol 42, No 2 (2007) Vol 42, No 2 (2007) Special issue
Encouraging dialogue around the teaching and learning of evolution Table of Contents Editorial / Éditorial
AN EFFORT TO ENCOURAGE DIALOGUE AROUND THE TEACHING AND LEARNING OF EVOLUTION / UN EFFORT POUR ENCOURAGER LE DIALOGUE QUANT À L'ENSEIGNEMENT ET L'APPRENTISSAGE DE L'ÉVOLUTION |
PDF |
Jason R. Wiles, Anila Asghar |
|
Articles / Les articles
WHAT ARE STUDENTS TAUGHT ABOUT EVOLUTION? / QU'ENSEIGNE-T-ON AUX ÉTUDIANTS À PROPOS DE L'ÉVOLUTION ? |
Abstract PDF |
Randy Moore |
|
CANADIAN PRE-SERVICE ELEMENTARY TEACHERS’ CONCEPTIONS OF BIOLOGICAL EVOLUTION AND EVOLUTION EDUCATION / CONCEPTIONS DES FUTURS ENSEIGNANTS CANADIENS À L’ÉLÉMENTAIRE SUR L’ÉVOLUTION BIOLOGIQUE ET L’ENSEIGNEMENT DE L’ÉVOLUTION |
Abstract PDF |
Anila Asghar, Jason R. Wiles, Brian Alters |
|
LEARNING EVOLUTION AND THE NATURE OF SCIENCE USING EVOLUTIONARY COMPUTING AND ARTIFICIAL LIFE / APPRENDRE L’ÉVOLUTION ET LA NATURE DES SCIENCES AU MOYEN DU CALCUL ÉVOLUTIONNISTE ET DE LA VIE ARTIFICIELLE |
Abstract PDF |
Robert T. Pennock |
|
BUILDING AN UNDERSTANDING OF EVOLUTION: AN ONLINE RESOURCE FOR TEACHING AND LEARNING / DÉVELOPPER UNE COMPRÉHENSION DE L’ÉVOLUTION : UNE RESSOURCE EN LIGNE POUR L’ENSEIGNEMENT ET L’APPRENTISSAGE |
Abstract PDF |
Judy Scotchmoor, Anastasia Thanukos |
|
UNDERSTANDING EVOLUTIONARY CHANGE WITHIN THE FRAMEWORK OF GEOLOGICAL TIME / COMPRENDRE LE CHANGEMENT ÉVOLUTIF AU SEIN DE LA STRUCTURE DU TEMPS GÉOLOGIQUE |
Abstract PDF |
Jeff Dodick |
|
WHAT'S WRONG WITH THE "TEACH THE CONTROVERSY" SLOGAN? / EN QUOI LE SLOGAN « ENSEIGNER LA CONTROVERSE » POSE T'IL LE PROBLÈME ? |
Abstract PDF |
Eugenie C. Scott |
|
Opinion
TEACHING EVOLUTION EFFECTIVELY: A CENTRAL DILEMMA AND ALTERNATIVE STRATEGIES / ENSEIGNER EFFICACEMENT L’ÉVOLUTION : UN DILEMME CENTRAL ET STRATÉGIES PARALLÈLES |
Abstract PDF |
Craig E. Nelson |
|
THE EVOLUTION-CREATION WARS: WHY TEACHING MORE SCIENCE JUST IS NOT ENOUGH / LA DISCORDE ÉVOLUTION-CRÉATIONNISME : POURQUOI UN ENSEIGNEMENT ACCRU DES SCIENCES NE SUFFIT PAS |
Abstract PDF |
Massimo Pigliucci |
|
Book Reviews / Critiques de livres
TEACHING BIOLOGICAL EVOLUTION IN HIGHER EDUCATION: METHODOLOGICAL, RELIGIOUS, AND NONRELIGIOUS ISSUES (By: Brian Alters) |
PDF |
Reviewed by: Glenn Branch |
|
THE PLAUSIBILITY OF LIFE: RESOLVING DARWIN'S DILEMMA (By: Marc W. Kirschner & John C. Gerhardt) |
PDF |
Reviewed by: Andrew J. Petto |
|