Revues scientifiques

Canadian Journal of Education / Revue canadienne de l’éducation, 32(4) 2009

able of Contents * Articles

Introduction *

Accord on Initial Teacher Education / Accord sur la formation initiale à l’enseignement *

The Hidden Curriculum of a Teacher Induction Program *
Sarah Elizabeth Barrett, R. Patrick Solomon, Jordan Singer, John P. Portelli, & Donatille Mujuwamariya

Teacher Induction: Exploring Beginning Teacher Mentorship *
Laurie‐ann M. Hellsten, Michelle Prytula, Althea Ebanks, & Hollis Lai

Collaborative, Reflective and Iterative Japanese Lesson Study in an Initial Teacher Education Program: Benefits, Challenges and Developments *
Carrie Chassels & Wayne Melville

Les dispositfs groupaux d’analyse des pratiques au service du développement professionnel des enseignants. Quelles analyses? Quelles pratiques? Quel professionnel? *
Sophie Grossmann

L’autoformation d’enseignants novices, expérimentés et déserteurs comme pistes d’amélioration de la formation universitaire *
Francine D’Ortun & Joanne Pharand

Reflections of Indian Teacher Education Program (ITEP) Graduates: Considerations for Rethinking Teacher Education in Canada *
Randolph Wimmer, Louise Legare, Yvette Arcand, & Michael Cottrell

Résultats preliminaries du premier volet d’une etude portant sur la mise en place de l’approche par competences professionnelles en formation à l’enseignement au Québec *
Véronique Jobin, Clermont Gauthier, & Sylvie Bidjang

Développer des competences professionnelles en formation initiale à l’enseignement préscolaire et primaire: regard sur l’organisation des programmes en contexte québécois *
Julie Desjardins & Olivier Dezutter

Conceptual Clarity and Connections: Global Education and Teacher Candidates *
Kristen Reimer & Lorna R. McLean

Reflective, Humanistic, Effective Teacher Education: Do Principles Supported in the Dean’s Accord Make a Difference in Program Outcomes? *
Glenn W. Rideout & Robert A. Koot

Book Reviews

Ira Harkavy and Matthew Hartley. (Eds.). (Summer 2009). New Directions for Youth Development Theory, Practice, and Research. *
by Roy J. Thurston

P. Dawson & R. Gaure. (2009). Smart But Scattered: The Revolutionary “Executive Skills” Approach to Helping Kids Reach Their Potential. *
by Tim Claypool

M. Schleifer et V. Talwar (dir.), avec la collaboration de P. Harris. (2009). Science et religion en education. Comment répondre aux questions des enfants. *
by Mathieu Gagnon

http://www.csse.ca/CJE/Articles/CJE32-4.html