Revues scientifiques

Canadian Journal of Education / Revue canadienne de l’éducation, 33(1) 2010

Table of Contents *

Articles

L’enseignement‐apprentissage des sciences humaines: quelles finalités, quelles difficultés et quelles compétences professionnelles? Résultats d’une enquête auprès de futures enseignants québécois du primaire *
Johanne Lebrun, Anderson Araújo‐Oliveira & Yves Lenoir

Le sentiment de compétence, modérateur du lien entre le QI et le rendement scolaire en mathématiques *
Myriam Leclerc, Serge Larivée, Isabelle Archambault, & Michel Janosz

Les habiletés cognitives d’élèves du primaire présentant un trouble oppositionnel avec provocation ou un trouble des conduites *
Geneviève Dionne, Michèle Déry, & Jean Toupin

Expérimentation d’un modèle d’évaluation certificative dans un contexte d’enseignement scientifique *
Eric Dionne & Michel D. Laurier

The Schooling They Need: Voicing Student Perspectives on Their Fourth Year in Senior High School *
Dale Kirby & Morgan Gardner

“She Can Bother Me, and That’s Because She Cares”: What Inuit Students Say About Teaching and Their Learning *
Brian Lewthwaite & Barbara McMillan

Ways of Being in Teaching: Conversing Paths to Meaning *
Sean Wiebe & John J. Guiney Yallop

Primary/Junior Literacy Coaches’ Reflection on Practice: Roles and Perspectives *
Jacqueline Lynch & Kristen Ferguson

Elementary Mathematics Teacher Preparation in an Era of Reform: The Development and Assessment of Mathematics for Teaching *
Ann Kajander

Book Reviews

J. Blanchet, D. Moore, et S. Asselah Rahal. (2009). Perspectives pour une didactique des langues contextualisée. *
par Eva Lemaire

Michel Allard et Félix Bouvier. (2009). André Lefebvre, didacticien de l'histoire, Québec, Les éditions du Septentrion. *
par Carol Léonard

Peter G. Jaffe, Claire V. Crooks, and C. Lynn Watson. (2009). Creating Safe School Environments: From Small Steps to Sustainable Change. *
by Norm Dray

Jo Boaler. (2008). What’s Math Got to Do With It? Helping Children Learn to Love Their Least Favorite Subject – And Why It’s Important for America. *
by Jennifer Hall

Mark W. Aulls and Bruce M. Shore. (2008). Inquiry in Education, Volume I: The Conceptual Foundations for Research as a Curricular Imperative.
and
Bruce M. Shore, Mark W. Aulls, and Marcia A. B. Delcourt. (Eds.). (2008). Inquiry in Education, Volume II: Overcoming Barriers to Successful Implementation.
*
by Kevin J. MacLeod

Kathleen Gallagher. (2007). The Theatre of Urban: Youth and Schooling in Dangerous Times. *
by Amanda Wager

http://www.csse.ca/CJE/Articles/CJE33-1.html