Financial literacy as mass-education? The affordances and challenges of teaching and learning financial literacy contextualized by social studies

  • Mercredi 22 novembre 2023 de 12 h à 13 h
  • Par Zoom
  • à distance
Inscription

Conférencière/Conférencier

Photo de Mattias Björklund

Björklund, Mattias

Mattias Björklund is a researcher and teacher at Stockholm University, Sweden. His primary research interests lie in the field of teaching and learning in social studies, with a special focus on the realization of economics and financial literacy in the classroom. Mattias has a background as a high school teacher and is actively involved in Stockholm Teaching and Learning Studies [STLS], which serves as a collaborative space where researchers and teachers collaborate on research endeavors.

Description

Global educational initiatives along with many national curricula have implemented financial literacy education as a subject with self-evident aims and content features. However, when scrutinized by educational scholars, financial literacy teaching and learning unveil numerous challenges not least concerning desirable learning outcomes. This presentation aims to discuss some of these issues.


Autres activités dans la série Conférences-midi du CRIFPE

Mercredi 12 mars 2025 de 12 h à 13 h

Conférence / webinaire
Diversité ethnoculturelle et éducation inclusive en Espagne : définition, caractérisation et défis des cultures, des politiques et des pratiques éducatives
  • Mercedes Morey Lopez, Universitat de les Illes Balears

Mercredi 12 février 2025 de 12 h à 13 h

Conférence / webinaire
Des recherches aux méthodologies créatives : état des lieux et perspectives
  • Delphine Odier-Guedj, Haute école pédagogique du canton de Vaud
  • Lisa Lefèvre, Haute école pédagogique du canton de Vaud
  • Floriane Moulin, Haute école pédagogique du canton de Vaud
  • Rashmi Rangarajan, Haute école pédagogique du canton de Vaud

Mercredi 22 janvier 2025 de 12 h à 13 h

Conférence / webinaire
Le nouveau référentiel de l’inclusion scolaire et ses enjeux en terme de développement des compétences psychosociales des élèves
  • Marie Jacobs, Haute école pédagogique du canton de Vaud

Mardi 1 octobre de 12 h à 13 h

Conférence / webinaire
Promoting Inclusion and Equity in Education: Lessons from International Experience
  • Mel Ainscow, University of Manchester