Étude mesurant les effets d’une programmation de type Udeskol sur la pratique d’activité physique des élèves de niveau primaires issus de l’immigration
Lacoste, Y., Needham Dancause, K., Bernard, P. et Gadais, T. (accepté 2023). A Quasi-Experimental Study of the Effects of an Outdoor Learning Program on Physical Activity Patterns of Children with a Migrant Background: the PASE Study. Physical Activity and Health Journal.
Beauchamp, A.-A., Lacoste, Y., Kingsbury, F. et Gadais, T. (2022). When are you taking us outside? An exploratory study of the integration of the outdoor learning in preschool and primary education in Quebec. Front. Psychol, 13(955549). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.955549
Gadais, T., Lacoste, Y., Daigle, P., Beaumont, J. et Bergeron, N. (2021). L’intervention éducative en contexte de plein air comme objet de recherche et d'enseignement en milieu universitaire au Québec. Nature et récréation, 10, 61-73.
Lacoste, Y., Dancause, K., Bernard, P. et Gadais, T. (2021). A Quasi-Experimental Study of the Effects of an Outdoor Learning Program on Physical Activity Patterns of Children with a Migrant Background: the PASE Study. Physical Activity and Health, 5(1), 236-249. https://doi.org/10.5334/paah.133
Lacoste, Y., Gosselin-Gagné, J., Needham Dancause, K. et Gadais, T. (2019). Physical Activity Among Immigrant Children: A Systematic Review. Journal of Physical Activity and Health, 17(10), 1047-1058. https://doi.org/10.1123/jpah.2019-0272
Chapitres de livres / contributions à un ouvrage collectif
Gadais, T., Lacoste, Y. et Daigle, P. (2019). Didactiser ses activités de plein air en éducation physique et à la santé : La notion de gradient de plein air. Propulsion, 32(2), 35-39.