de Oliveira Soares, R., Magnan, M.-O. et Liu, Y. (soumis 2023). « I thought [university] was the only way to go » : des agents compétences vis-à-vis des choix de chemins possibles en dehors des murs de l'université ». Nouveaux cahiers de la recherche en éducation.
Soares, R., Magnan, M.-O., Liu, Y., Henri, M. et Leduc, J.-M. (soumis 2023). '' I wear my stethoscope around my neck at all times '' : Experiences of racism and hyper-ritualization of black medical students in Montreal. Canadian Medical Education Journal.
Magnan, M.-O., de Oliveira Soares, R., Liu, Y. et Melo Araneda, F. (2022). « One student said that the Chinese girl doesn't speak French very well » : microagressions raciales et linguistiques vécues par des étudiantes et étudiants internationaux chinois dans les universités avant et pendant la COVID-19 au Québec. Comparative and International Education, 51(1), 109-125. https://doi.org/10.5206/cieeci.v51i1.14497
Chapitres de livres / contributions à un ouvrage collectif
de Oliveira Soares, R., Magnan, M.-O., Liu, Y. et Melo Araneda, F. (2023). International Students from Asia in Canadian Universities : Institutional Challenges at the Intersection of Iternationalization, Racialization, and Inclusion. Series Routledge Studies in Global Student Mobility, Routledge Taylor & Francis Group.
de Oliveira Soares, R., Magnan, M.-O., Liu, Y. et Melo Araneda, F. (2023). International Students from Asia in Canadian Universities: Institutional Challenges at the Intersection of Internationalization, Racialization, and Inclusion. Taylor & Francis.